سیستم های اعلام حریق برج های لندن

سیستم های اعلام حریق برج های لندن

حال هجده نفر از مصدومان آتش سوزی لندن وخیم است
شبکه تلویزیونی بی بی سی از وخامت حال هجده نفر از مصدومان حادثه آتش سوزی خبر داد.
آژیرهای هشدار در آتش سوزی برج گرنفل کار نمی کردند
به گفته یکی از ساکنین برج گرنفل، آتش سوزی این برج از طبقه چهارم شروع شد اما «مشکل آنجا بود که آژیرهای هشدار کار نمی کردند. گروه آتش نشان شیشه ها را نشکستند تا به مردم بگویند خارج شوند و تنها وقتی این کار را کردند که مردم داشتند می مردند.»
پلیس لندن: شمار کشته ها رو به افزایش است
الجزیره انگلیسی: یکی از مقام های ارشد پلیس لندن در نشستی خبری تاکید کرد عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و تا مشخص شدن سرنوشت همه افرادی که در این رویداد غم انگیز آسیب دیده اند ادامه پیدا خواهد کرد.
این مقام ارشد پلیس گفت: « در رویدادهای این چنینی مشخص کردن شمار تلفات خیلی سخت است و همه دستگاه های امدادی تلاش می کنند در گام نخست سرنوشت کسانی را مشخص کنند که در برج گرنفل سکونت داشته اند. افراد بسیاری پس از این رویداد آسیب دیده اند اما از همه مردم درخواست می کنیم برای آگاهی از وضعیت دوستان و آشنایان خود با دستگاه های مسئول تماس بگیرند. از رسانه ها هم می خواهم از بازنشر تصاویر تکان دهنده ای که در پایگاه های اجتماعی منتشر شده به شدت خودداری کنند.»
اداره آمبولانس لندن هم گفت 68 زخمی را به 6 بیمارستان شهر منتقل کرده که حال 18 نفر از آنان وخیم اعلام شده است. همچنین 10 زخمی هم خودشان به بیمارستان های لندن مراجعه کرده اند.
آمار تلفات آتش‌سوزی در لندن به 12 نفر افزایش یافت
رویترز: شمار تلفات آتش سوزی در یکی از برج‌های لندن به 12 تن افزایش یافت.
رییس سابق انجمن ساکنان برج لندن: این برج، بسیار ناامن طراحی شده بود
رییس سابق انجمن ساکنان برج لندن تصریح کرد: این برج، نه تنها از همان ابتدا، بسیار ناامن طراحی شده بود، بلکه شرکت مسئول مدیریت این برج، ساکنان آن را مرعوب ساخته بود، با آنان قلدرمأبانه برخورد می کرد و به زور وارد خانه‌های آنان می‌شد.
دیوید کالینز، رییس سابق انجمن ساکنان برج گِرِنفِل (Grenfell Tower) در لندن، طی گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس پرس در پایتخت انگلیس درباره آتش سوزی شب گذشته ی این برج گفت: ما (من و ساکنان این برج) درباره احتمال وقوع چنین حادثه ای با هم صحبت می کردیم. ما چند بار در میان خود در این خصوص گفتگو کردیم. بدترین حادثه ای که می توانست رخ دهد، یک فاجعه بود، که آنگاه مردم را بیدار می کرد تا سوء مدیریت این ساختمان مسکونی را درک کنند.
وی افزود: 68 درصد از ساکنان این برج گزارش داده بودند که از سوی شرکت «تی اِم او» که مدیریت این ساختمان را برعهده داشت، احساس تهدید، آزار، برخورد قلدرمأبانه یا فشار می کردند. سازمان مدیریت ساکنان کنزینگتون و چلسی (تی ام او) آنچنان ساکنان این برج را مرعوب ساخته و با آنان قلدرمأبانه برخورد می کرد، که به زور وارد خانه های آنان می شد.
مشکلِ دیگر این بود که آبگرمکن ها و سایر وسایل گرمایشی، نزدیک درهای ورودی آپارتمان ها کارگذاشته شده بود. هیچکس نمی داند چه اتفاقی در آنجا افتاده است، ولی اگر این دستگاه های گرم کننده، آتش بگیرند، نه ساکنان می توانند از آپارتمانِ خود خارج شوند و نه مأموران آتش نشانی می توانند وارد این آپارتمان ها شوند، تا مردم را از آتش و دود نجات دهند.
دیوید کالینز تأکید کرد: سامانه ی نورافشانیِ اورژانس برای 10 طبقه ی اولِ این برج، اصلاً کار نمی کرد. از اینرو، در صورت وقوع آتش سوزی، راهروهای این ده طبقه، در تاریکیِ مطلق قرار می گرفت. این در حالی بود که افراد دارای معلولیت و اشخاص سالمند و آسیب پذیر در این برج زندگی می کردند.
صادق خان، شهردار لندن، ضمن سلب مسئولیت از خود، تأکید کرد که باید به سؤال های مردم در خصوص امنیت این برج پاسخ داده شود و قول داد پیگیر سؤال های مردم باشد. با این حال، وی تأکید کرد: فعلاً ما باید به فکرِ عملیات جستجو و نجات و متعاقباً عملیاتِ بیرون کشیدن اجساد و پیدا کردن مفقودانِ این حادثه باشیم و سپس در زمانِ مقتضی، به فکر پاسخگویی به سؤال هایی باشیم که مردم به حق می پرسند و تلاش کنیم از این ماجرا برای آینده درس بیاموزیم. شهردار پایتخت انگلیس به احتمال جریمه یا مجازات افراد یا شرکت های خاطی در رابطه با این آتش سوزی که شب گذشته در برج مسکونی گرنفل در لندن رخ داد، هیچ اشاره ای نکرد.
کارشناس: به ساکنان برج لندن گفته شده بود در صورت آتش‌سوزی در واحدهای خود باقی بمانند
کارشناس امنیت آتش سوزی در انگلیس گفت: به ساکنان برج لندن گفته شده بود در صورت وقوع آتش سوزی، در آپارتمان‌های خود باقی بمانند، ولی نمای بیرونی این ساختمان (که از جنس پلاستیک بود) آتش گرفت و دود غلیظی تولید کرد که عملیات جستجو و نجات را بسیار پیچیده کرد.
استیو مکنزی، کارشناس امنیت آتش سوزی، در لندن طی گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس پرس درباره آتش سوزی شب گذشته ی برج گرنفل (Grenfell Tower) در پایتخت انگلیس گفت: به نظر می رسد نگرانی هایی درباره امنیت این ساختمان وجود داشته باشد. اخیراً این ساختمان بازسازی شده بود و آن را به نحوی طراحی کرده بودند که در صورت وقوع حریق، در هسته ی میانیِ این ساختمان، محلی وجود داشته باشد که (نیروهای آتش نشان) بتوانند اشخاص دارای معلولیت یا افراد آسیب پذیر را که بسیار مسن یا خیلی کم سن هستند، در آن جا جمع آوری و آماده کنند و سپس آن ها را (با مراعات سلامت و امنیت) از ساختمان تخلیه کنند.
وی افزود: ما گزارش هایی دریافت کرده ایم مبنی بر این که به ساکنان این برج توصیه شده بود که در صورت آتش سوزی در آپارتمان های خود باقی بمانند، زیرا این آپارتمان ها به صورت جعبه ی امن در برابر حریق طراحی شده بودند. این در حالی است که نمای بیرونی این ساختمان، آتش گرفته و باعث شده بود آتش و دود (غلیظ) به داخل آپارتمان های این برج نفوذ کند. ورود آتش و دود به هسته ی امنِ این ساختمان باعث پیچیده شدن عملیات جستجو و نجات شد.
آنقدر دود در راهروها جمع شده بود که میدان دید، تقریباً به صفر، کاهش یافته بود. آتش نشانان باید با نوک پنجه هایشان اطراف را لمس و سپس حرکت می کردند. آنان تلاش داشتند منشأ اصلیِ آتش را پیدا و آن را خاموش کنند. در عین حال، آنان به فکر حفاظت از جان پرسنل خود بودند و این در حالی بود که ذخایر اکسیژن آتش نشانان نیز در حال کاهش بود. مزید بر علت این بود که آتش نشانان در چنین شرایط دشواری – به طور همزمان – تلاش داشتند عملیات جستجو و نجات را نیز در این برج به اجرا بگذارند تا جان ساکنان آن را نجات دهند.
احتمال کشته شدن ساکنان طبقات بالا
در پی آتش سوزی در ساختمان مسکونی بیست و چهار طبقه “برج گرنفل” در ساعات اولیه امروز، رسانه های انگلیس از احتمال کشته شدن ساکنان طبقات 21 به بالا در این برج خبر می دهند.
آتش‌سوزی در “برج گرنفل” در غرب لندن، تاکنون 6 کشته و بیش از 74 مصدوم بر جا گذاشته است و ماموران آتش‌نشانی با بیش از چهل دستگاه خودرو آتش نشانی برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش و نیز نجات افراد گیر افتاده در ساختمان، مشغولند.
این ساختمان با 125 خانوار، حدود هفتصد نفر ساکن داشت که اغلب آنان، پناهنده و مهاجر بودند. تارنمای روزنامه دیلی اکسپرس نوشت از آنجایی که آتش سوزی در ساعت یک بامداد روی داد و دستگاه های ردیابی دود و هشدار آتش کار نکردند، احتمالا ساکنان سه طبقه بالایی این برج، جان باخته اند. ده ها نفر از ساکنان این ساختمان مسکونی که 43 سال پیش ساخته شد، مفقودند و حال 20 نفر از مصدومان، وخیم گزارش شده است.
شاهدان عینی به خبرنگار روزنامه دیلی میل گفته اند شماری از ساکنان، برای فرار از آتش، خود را از پنجره ها به پایین پرتاب کردند و مادری نیز فرزند خردسالش را از پنجره طبقه نهم یا دهم به بیرون پرت کرد که یک مرد کودک را گرفت. این کودک بر اثر فرود آمدن دچار شکستگی شد اما زنده مانده است.
شهردار لندن از احتمال افزایش تلفات خبر داد
به گزارش بی بی سی، صادق خان، شهردار لندن، در کنفرانس خبری مشترک با دانی کاتون، رییس آتش نشانی پایتخت، و همچنین پل وودرو، فرمانده خدمات آمبولانس لندن، درباره آتش سوزی شب گذشته در برج گِرِنفِل (Grenfell Tower) انگلیس، گفت: افکار و دعاهای من – و مطمئنم که افکار و دعاهای تمام کشور – با خانواده ها و دوستان و کسانی است که در آن ساختمان بودند. تمام آنان تحت تأثیر این آتش سوزی فاجعه آمیز و هولناک قرار گرفته اند. من همچنین می خواهم از زحمات شگفت انگیز خدمات اورژانس و آتش نشانی تشکر کنم.
بسیاری از اداره های آتش نشانی در محله های همسایه ی این برج نیز به آتش نشانانِ ما در تلاش برای اطفای این حریق کمک کردند. بیش از صد بهیار در خدمات آمبولانس نیز در تمام طول شب مشغول خدمت رسانی بوده اند. بیش از یکصد افسر پلیس نیز به محل این حادثه اعزام شدند.
صادق خان افزود: نیروهای اورژانس و آتش نشانان – به معنای واقعی کلمه – به سوی آتش و به سمت خطر می دویدند و به طور همزمان دیگران را تشویق می کردند که از محل حادثه بگریزند. متأسفم که بگویم ما از مرگ چند نفر در این سانحه مطلع شده ایم، که فرمانده پلیس آن ارقام را به شما اعلام کرده است. من بیم آن دارم که شمار تلفات افزایش خواهد یافت. ما همچنین می دانیم که شماری از مردم به بیمارستان های مختلف منتقل شده اند.
در آتش سوزی برج مسکونی در لندن شش نفر کشته شدند
شبکه تلویزیونی العالم به نقل از پلیس انگلیس اعلام کرد، در آتش سوزی برج مسکونی در لندن شش نفر کشته شدند و این آمار ممکن است افزایش یابد. پلیس لندن اعلام کرد احتمال دارد آمار کشته شدگان حادثه آتش سوزی در یکی از برج های این شهر افزایش یابد.
آتش نشانی لندن: خطر فروریزی برج وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان آتش نشانی لندن پایتخت انگلیس اعلام کرد مهندسان سازه برجی را که در این شهر دچار حریق شد بازرسی کرده اند و معتقدند خطر فروریختن برج وجود ندارد.
حریق در برج لندن هنوز ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان آتش نشانی لندن پایتخت انگلیس اعلام کرد همچنان در تلاش است آتش سوزی در یک برج این شهر را مهار کند.
در آتش سوزی برج مسکونی در لندن چند تن کشته شدند
اداره آتش نشانی لندن اعلام کردند بر اثر آتش سوزی در یک برج مسکونی 27 طبقه در این شهر چند تن جان باختند.
یک مقام اداره آتش نشانی لندن اعلام کرد در این حادثه چند تن جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر نمی توان شمار آنها را تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن ، این برج واقع در منطقه لانکستر وِست استیت واقع شده است و در این حادثه دست کم 30 تن نیز مجروح شده اند.
علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: